auch wenn ich kein wort glaube was da drin steht, ne lustige geschichte wennauch sehr unrealistisch....
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auch wenn ich kein wort glaube was da drin steht, ne lustige geschichte wennauch sehr unrealistisch....
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Re: für alle englischkönnende:
Wär doch mal was.
Nato bekämpft Geschwindigkeitslaser
Re: für alle englischkönnende:
Also wenn ich das richtig lese ham die ausversehn ein NATO Kampfjet mit der Radarpistole gemessen...
Ich sach nur der Pilot is seinen Lappen los
Re: für alle englischkönnende:
Les mal weiter, was der Jet denn machen wollte.
Re: für alle englischkönnende:
.....panik!!!!! da möcht ich nich der haut der polizisten stecken ......aber alleine das das radargerät schrott is is schon sau lustig hahahahaha XD
ndmss WiZi
Re: für alle englischkönnende:
Das lustige is das die Elektrik im Jet die Radarfalle als feindliches Radar identifizierte und daraufhin das Alarmsystem aktivierte und die Bordwaffen scharf machte
Re: für alle englischkönnende:
Das is ja net mal das witzige dran! Der Tornado hat durch das Signal ne automatische Zielerfassung durchgeführt, weil der denkt da visiert einer grad das jute Stück an! Die Rakete wär automatisch gestartet, hätte der Pilot net geistesgegenwärtig dem Ganzen den gar aus gemacht Sonst häts gegrillte Cops gegeben xD
Re: für alle englischkönnende:
Ich versuch mal ne kurzzusammenfrassung auf deutsch zu schreiben,
verbesserungen sind gerne gesehen!!
Da habe Polizisten ganz normal mit so einer Handlaserpistole die Geschwindigkeiten von Autos die über die Bergkuppe kommen gemessen.
Zufällig haben sie ein Kampfjet dabei mit 300 mph erwischt.
Dieser war auf einem Übungsflug (dazu noch sehr niedrig geflogen)
Die Laserpistole hat kurz nach der Messung sofort den Geist aufgegeben.
Die Polizei schickte dann eine Nachricht an die zuständige Luftbehörde (keine ahnung)
diese antworteten dann, dass der Jet ein Signal während der Messung zurückgeschickt hat, welches die Laserpistole ausser funktion gesetzt hat.
Ausserdem haben die zwei polizisten angeblich richtig glück gehabt, da der Jet automatisch die an Board befindlichen Bodenraketen "bereit" gemacht hat und das Ziel (die zwei "bösen" polizisten) schon anvisiert hat, der Flieger des Jets jedoch schnell reagiert hat und das automatische Abwehrsystem ausser Kraft gesetzt
Re: für alle englischkönnende:
Zu Geil, das Gesicht des Piloten will ich mal gesehehn haben
BTW:
Wo wir bei fliegen sind
Habe ich mal vor Urzeiten gefunden
ZitatAlles anzeigenA Pan Am 727 flight, waiting for start clearance in Munich, overheard the following: Lufthansa (in German): "Ground, what is our start clearance time?"
Ground (in English): "If you want an answer you must speak in English."
Lufthansa (in English): "I am a German, flying a German airplane, in Germany. Why must I speak English?"
Unknown voice from another plane (in a beautiful British accent): "Because you lost the bloody war!"
__________________
Note: For those that don't know, "The Sled"is the SR-71 Blackbird spy plane from the 1960's and still the fastest airplane.
In his book, "Sled Driver", SR-71 Blackbird pilot Brian Shul writes: "I'll always remember a certain radio exchange that occurred one day as Walt (my back-seater) and I were screaming across Southern California 13 miles high. We were monitoring various radio transmissions from other aircraft as we entered Los Angeles airspace. Though they didn't really control us, they did monitor our movement across their scope.
I heard a Cessna ask for a readout of its ground speed."90 knots" Center replied. Moments later, a Twin Beech required the same. "120 knots,"
Center answered. We weren't the only ones proud of our ground speed that day as almost instantly an F-18 smugly transmitted, "Ah, Center, Dusty 52 requests ground speed readout." There was a slight pause, then the response, "525 knots on the ground, Dusty." Another silent pause.
As I was thinking to myself how ripe a situation this was, I heard a familiar click of a radio transmission coming from my back-seater. It was at that precise moment I realized Walt and I had become a real crew, for we were both thinking in unison. "Center, Aspen 20, you got a ground speed readout for us?" There was a longer than normal pause.... "Aspen, I show 1,742 knots" (That's about 2004.658 mph who don't know)
No further inquiries were heard on that frequency.__________________
Tower: "TWA 2341, for noise abatement turn right 45 Degrees."
TWA 2341: "Center, we are at 35,000 feet. How much noise can we make up here?"
Tower: "Sir, have you ever heard the noise a 747 makes when it hits a 727?"
__________________One day the pilot of a Cherokee 180 was told by the tower to hold short of the active runway while a DC-8 landed. The DC-8 landed, rolled out, turned around, and taxied back past the Cherokee.
Some quick-wittedcomedian in the DC-8 crew got on the radio and said, "What a cute little plane. Did you make it all by yourself?"
The Cherokee pilot, not about to let the insult go by, came back with a real zinger: "I made it out of DC-8 parts. Another landing like yours and I'd have enough parts for another one."
__________________
The German air controllers at Frankfurt Airport are renowned as a short-tempered lot. They not only expect one to know one's gate parking location, but how to get there without any assistance from them.
So it was with some amusement that we (a Pan Am 747) listened to the following exchange between Frankfurt ground control and a British Airways 747, call sign Speedbird 206.
Speedbird 206: "Frankfurt, Speedbird 206 clear of active runway."
Ground: "Speedbird 206. Taxi to gate Alpha One-Seven."
The BA 747 pulled onto the main taxiway and slowed to a stop.
Ground: "Speedbird, do you not know where you are going?"
Speedbird 206: "Stand by, Ground, I'm looking up our gate location now."
Ground (with quite arrogant impatience): "Speedbird 206, have you not been to Frankfurt before?"
Speedbird 206 (coolly): "Yes, twice in 1944, but it was dark, -- And I didn't land."
__________________
While taxiing at London's Gatwick Airport, the crew of a US Air flight departing for Ft. Lauderdale made a wrong turn and came nose to nose with a United 727.
An irate female ground controller lashed out at the US Air crew, screaming: "US Air 2771, where the hell are you going?! I told you to turn right onto Charlie taxiway! You turned right on Delta! Stop right there.
I know it's difficult for you to tell the difference between C and D, but get it right!" Continuing her rage to the embarrassed crew, she was now shouting hysterically: "God! Now you've screwed everything up!
It'll take forever to sort this out! You stay right there and don't move till I tell you to! You can expect progressive taxi instructions in about half an hour, and I want you to go exactly where I tell you, when I
tell you, and how I tell you! You got that, US Air 2771?""Yes, ma'am," the humbled crew responded.
Naturally, the ground control communications frequency fell terribly silent after the verbal bashing of US Air 2771. Nobody wanted to chance engaging the irate ground controller in her current state of mind. Tension in every cockpit out around Gatwick was definitely running high.
Just then an unknown pilot broke the silence and keyed his microphone asking: "Wasn't I married to you once?"
Das abgesprochene Buch "Sled Driver" ist manchmal einfach zu köstlich, habs mir mal bestellt und manchmal nur gelacht
Re: für alle englischkönnende:
da gibts noch die Bücher der Reihe "Say...." Ich hab mich bald bepisst vor Lachen.
Re: für alle englischkönnende:
Das vorletzte mit "warn sie noch nie in Frankfurt" "doch zweimal 1944....bei nacht, ohne zu landen" sehr übel.
Re: für alle englischkönnende:
Und hier das Ganze auch für die, die weder Englisch noch Deutsch können...
Habs in der ``Motorrad als Karrikatur von Holger Aue entdeckt.
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Re: für alle englischkönnende:
Zitat von toms-simsonUnd hier das Ganze auch für die, die weder Englisch noch Deutsch können...
Habs in der ``Motorrad als Karrikatur von Holger Aue entdeckt.
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Ach richtig, DAHER kam mir die Geschichte bekannt vor
Re: für alle englischkönnende:
Entschuldigt, wenn ich nochmal fragen muss, aber wie heißen die beiden Bücherserien exakt?
Ich brauch sowas unbedingt, konnt mich vor lachen kaum auf'm Stuhl halten - Wahnsinn.
Danke im Voraus,
MfG, KP
Re: für alle englischkönnende:
Das eine heißt "Sled Driver"
Schau mal bei Amazon oder Ebay, da müsste es das geben.
edit: Achja, das nötige Kleingeld musste dazu auch haben. Das was ich hab hat damals ca 450 US-$ gekostet. Naja, war'n Geschenk zum 40. meines Dads
Das andere hab ich im Netz gefunden, aber ne Buchreihe gibts dazu wohl auch
Re: für alle englischkönnende:
Say...
[url="http://www.friebe.aero/LuftfahrtLiteratur,_Kalender/3,2,26,95,0,0,0,1.html"]http://www.friebe.aero/LuftfahrtLiterat ... 0,0,1.html[/url]
habs leider nur da gefunden
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